čtvrtek 29. prosince 2005

Crashtest Škody 105

Škoda 105Cítíte se v nejrozšířenějším autě Česka - Škodě 105/120/125 - bezpečně? Asi ano, pokud v tomto autě jezdíte, ale tenhle crashtest vás rychle vyvede z omylu! Díky časopisu Svět motorů a Dopravní fakultě ČVUT Praha nedávno proběhl crashtest tohoto automobilu. A výsledky? Ty jsou přímo hrozivé!!! Po nárazu v rychlosti 48 km/h do pevné překážky umírá připoutaný řidič tohoto auta za 0,12 sekund po nárazu!!! Ano, je to tak, Škoda 105/120/125 je v České republice nejrozšířenější automobil (k 30. 6. 2005 - 444.361 registrací) a také pravděpodobně nejméně bezpečný!!! Doufám, že tento článek otevře jejich majitelům (a potencionálním budoucím majitelům) oči! Odkazy vedou na naskenované stránky časopisu Svět motorů (51/2005): První zdroj: stránka jedna stránka dva stránka tři stránka čtyři Druhý zdroj: stránka jedna stránka dva stránka tři stránka čtyři

34 komentářů:

  1. ufff, ještě že ji nemám :-)
    doufám že ti stoupla návštěvnost po mém avízu :-)

    pěkný podvečer přeje SB

    OdpovědětSmazat
  2. vzdarec, mám novou anketu, nechceš si zahlasovat?

    OdpovědětSmazat
  3. gratuluju k 400! Vivat Mike bloggerski!

    OdpovědětSmazat
  4. když jí neupadne přední kolo tak určitě zadní a pokud ji neuvaří tak pak shoří .
    To mje její základní charakteristika nebezpečnosti.

    OdpovědětSmazat
  5. clanek je ucelovy a neobjektivni...

    kdyby byly 120ky takhle nebezpecne, nikdy by se nesmely zacit vyrabet

    crash test byl delan s presazenim, pricemz crash testy v roce kdy se tyto auta delaly byl bez presazeni...

    prestante uz konecne nadavat na 120ky... pokud Vam vadi, ignorujte je...

    OdpovědětSmazat
  6. Vlado, ty vole, ty seš dobrej.. vysvětluj někomu, kdo Tě nabourá s předsazením, že v tý době, kde se to vyrábělo, tak se s tím nepočítalo a že je neobjektivní... Jsem rád, že jsem se jí zbavil tak rychle, jak to jen šlo.

    OdpovědětSmazat
  7. ste jeblí? vždyť 120 je masakkr

    OdpovědětSmazat
  8. Dovolim si oponovat a skutocnost je ina. Skoda ci uz 105, 110, 120 maju implementovanych mnoho novodobych prvkov bezpecnosti. Su vsak tak precizne zakomponovane do konstrukcie auta, ze ich len malo uzivatelov postrehne ;-)
    Jazdite v skodvkach ...
    Vas vdacny pohrebny ustav

    OdpovědětSmazat
  9. Ja osobne som zazil buracku na mojej skode a som tu zivy zdravy (vdaka Bohu)auto uz medzi nami nieje:( ale kupil som druhe..hadajte ake..Skodovku pretoze vnej mate vzdy stastie, okrem testovacieho panaka :D

    OdpovědětSmazat
  10. Jsi neuvěřitelný optimista. :o)

    OdpovědětSmazat
  11. no COOL auto...v dobrejch rukach se s nim nic nestane...akorat ta spotreba nesedi s vykonem.Clovek si to zpravi sam...proste stary cesky auto:)

    OdpovědětSmazat
  12. ale kdo dneska boura v 50km/h v 90-120km/h jses tuhej v jakym kolik osobaku kdyz nemas 10 airbagu. ja osobne mam taky shade a vozim v kufru dve podhusteny kola snad to trochu stlumi)))))

    OdpovědětSmazat
  13. no ja osobne som si myslel, ked som si toto cital ze to ani jeje mozne. Ja som veliky fanusik skody a aj nim zostanem, ved skoda auta su tie naj ake kedy boli. Mozno ze nie su az take bezbecne(120-130) ale podla mna su. No myslim pretoze uz dlhe roky mame len skodu ako znacku a ja jej verim. A je mozne uznat ze mohla byt trochu predna cas spevnena a viac vystuzena ale na tu dobu to stacilo: KEBY kazdy jazdil tak ako ma tak by sa nic takeho hrozneho nemohlo stat.

    OdpovědětSmazat
  14. Pocuvaj ma vobec ta nechcem urazit ale toto absolutne nieje pravda! Pokial sa staras o svoje auto a nie len jazdis tak taketo veci sa ti nikdy nemozu stat! Som zvedavi ako budu vypadat novezahranicne auta ked budu mat okolo 25 rokov! Toho sa uz ani nedoziju! Skoda teda tie starsie sa vzdy daju namieste opravit. A ked aj niekomu vypane poloos tak to je len a len jeho chyba, lebo kto na tom len jazdy a jazdy a nic neurobi tak to aj tak dopadne! Prepac ale teraz si poprvy raz citam tuto stranku! A som zhrozeny z toho co si napisal.

    OdpovědětSmazat
  15. Tady vůbec nejde o to, že ty auta před 25 lety byly nebo nebyly bezpečné. Tady jde o to, že TEĎ jsou nebezpečné a TEĎ s nimi jezdí statisíce Čechů a Slováků.

    OdpovědětSmazat
  16. No jasně. nechte škodovky bejt. Nebejt těch aut, tak hodně lidí nemá v čem jezdit. A řekněte mi, který auto tak starý jezdí eště neska v takovym stavu jako některý škodovky sou. Prostě málokterý auta vyrobený v tý době (1975-1989) vydržej a najedou tolik kilometrů i bez GO.
    A mimochodem, páni inženýři, Škodovka vynalezla hřebenový řízení. ;-)

    OdpovědětSmazat
  17. Tyhle škodovky sou prostě dobrý.
    Jestli mi chce někdo oponovat, tak ať mi napíše mail a já mu to vysvětlim.

    OdpovědětSmazat
  18. Pánové nevím ale nevěřím že ta šáde byla nová.Pokud by test měl opravdu být objektivní měla by ta konzerva právě opustit tovární halu.Nejsem odborník ale i malé dítě ví že i železo se unaví a jak se spívá v reklamě,ono taky železo stárne.Mám osobně šáde taky(a nevěřím že je bezpečná jako třeba ochcávka)ale už sem s ní něco prožil(víc ona semnou)a zatím pohoda.

    OdpovědětSmazat
  19. Sou to hrozny kramy. Nikdy bych si ji nekoupil. Statisice lidi stim jezdi pac driv tady jiny auta nebyly. A na jednu stranu sem rad, ze jezdej pac kdyz do me negdo pleskne tak vylezu s nejvetsi pravdepodobnosti bez zraneni, protoze se bude deformovat Shade a ne moje auto. Jo a ze zere 6,5 litru je stejna blbost jako, ze 2,5 litrovej bavorak zere 8. Ten motor je starej a neuspornej. Ale to neni vina Skodovky ale rusaku!!!!

    OdpovědětSmazat
  20. vies co takuto hovadinu mozes len ty napisat Skoda boli aj budu vynikajuce auta a to ze niesu az tak bezpecne to je v ich veku normalne co si myslis ako dopadne 25 rocne auto ved cely motor zatlaci dovnutra, a ty len bud rad z nestastia durhych ze ked do teba skodovka nabura... neboj aj skoda dokaze nieco, a kazdi jazdy na tom co ma a ja osobne chcem vzdy len skodu

    OdpovědětSmazat
  21. vies co takuto hovadinu mozes len ty napisat Skoda boli aj budu vynikajuce auta a to ze niesu az tak bezpecne to je v ich veku normalne co si myslis ako dopadne 25 rocne auto ved cely motor zatlaci dovnutra, a ty len bud rad z nestastia durhych ze ked do teba skodovka nabura... neboj aj skoda dokaze nieco, a kazdi jazdy na tom co ma a ja osobne chcem vzdy len skodu

    OdpovědětSmazat
  22. jednoduše--- mám 105 s a nalítám kolem 15000-20000 km ročně. Boural jsem jednou a to tak, že sem se opřel nárazníkem o svodidla na parkovišti, protože jsem zařadil 4 místo R. jen to cuklo vpřed a bylo to.
    ježdění není o tom,jak máš bezpečný auto, ale JAK UMÍŠ ŘÍDIT..!!! můžeš mít bugatti 57 atlantic a kdyz to pustíš do rybníka utopiš se stejně jako se 105kou:-)))

    subjektivní hodnocení národního dědictví.

    hodnoceni škoda:

    + levný díly
    + snadný servis
    + nízká spotřeba
    + jede i 150 (a i víc-záleží na šikovnosti majitele treba 220 -REÁLNÉ) a na dálnici je 130 max
    + nízký pov. ručení
    + ADRENALIN A POTĚŠENÍ Z JÍZDY I V NIŽŠÍCH RYCHLOSTECH :-)


    TAK TO JSOU +

    A - ?

    -ferrari předjedeš jen když je zaparkovaný u silnice
    -nějakou tu blonďatou slečinku asi taky chytneš spíš na to ferrari
    - někdo řikal že prej se můžu zabít při nárazu v 50kmh. 1)keca-zdechnu i kdyz me nekdo autem sejme
    2)není jedno jestli se zabiju v 50kmh ve skodovce, nebo ve 280kmh ve ferrari?
    mrtvej jako mrtvej, za každýho píšu stejně jen 2 body:-) (avie a ciklisti jsou za 15)

    skoda is simply clever:-)

    OdpovědětSmazat
  23. Jenom totální kretén a vylízanec může dělat na autě které se vyrábělo před skoro 25 lety CrashTesty které se provádějí na dnes vyráběných moderních autech. I škodovky 1000MB až 130GL měli CrashTesty dělaná na \"tehdejší\" dobu!! Naopak jim spíš odevzdejte poklonu že třeba takové eMBéčko jezdí i po 40ti letech. To je Kvalitní vůz a ne jako dnešní střepy za 200 a více tisíc, kde se vám po 2 letech posere elektroinstalace. Starým škodovkám zdar a věčnou sílu!!

    OdpovědětSmazat
  24. NO ako som si tu precital dakto pise ze ake su neusporne skodovacke motory a ze su hnoj: VIES co (ten vie kto to napisal) SU\"!\" ale len u takych ..... ludi ktori s prepacenim seru na to a len jazdia a nic nerobia a taky by nemali mat ziadne auto a uz vobec nie Skodovicku. VED do skody das za 15 tis plyn a ked chces tak si kup radsej daaku 135 az 136 a to su usporne motory, ja osobne mam Favorita a ani jedno skarede slovko na to nemozem povedat uz 3x som na tom siel 240km v kuse pri takych 120 - 130 a priemernu spotrebu som mal okolo 6 l tak to je mocccccc? a to som siel ale 80 km cez dediny a krizovatky. SU To VYBORNE AUTOMOBILI A VERTE TOMU UZ TAKE ANI NEVYMYSLIA

    OdpovědětSmazat
  25. Som hrdym majitelom skody 125 L. Napriek tomu musim vzdat poklonu ludom, ktori si dali tu namahu a uskutocnili jej crash test. Aspon si ti, ktori to citaju uvedomia, ze na cestach so starsim autom (a nemusi to byt len Skoda) netreba riskovat. Ja osobne v meste malokedy prekrocim 65 km/h a vrelo odpocucam aj ostatnym. Mimo mesta 90 staci. Na dialnicu toto auto nepatri. Clovek si tak moze vychutnat vyhlad po krajine, a este takto prispeje (nielen) ku svojej bezpecnosti. Skodu beriem ako kultove auto. Mozno uz aj ako veteran. Myslim ze pri nalezitej starostlivosti je mozne na nej odjazdit este par rockov. Potom samozrejme treba vymenit za nove auto, najlepsie dalsiu skodu :). Zelam vela zdaru na cestach a vodici, budte opatrni! Keby kazdy respektoval pravidla cestnej premavky tak ako ma, crashtesty ci uz starych alebo novych aut by sa vobec nemuseli robit.

    OdpovědětSmazat
  26. aj mne sa strasne pacila skoda kym som neotvoril oci a vsimol si ze je a vdy bola 100 rokov za opicami..porovnajte si napr s 120 1985 s citroenom bx 1985 a otvarajte oci...tak som predal srot a kuipil i ked vrak ale za 10 000sk 1.9 benzin 16V 160 koni pohodlne vdaka hydraulike a bla bla bla vid bxclub.cz

    OdpovědětSmazat
  27. 160 koní? To je nějak moc, ne? Jinak souhlasím s tím, že BX je ve stejné cenové kategorii určitě lepší volba.

    OdpovědětSmazat
  28. Bez výmluv a natvrdo. Jsem novinář. Za rok jsem u 16 - 20 bouraček s následkem smrti. Vzpomínáte na Supikovice na Jesenicku? Holka tam vysela nabodnutá na stromě, protože sedla do auta k opilému kamarádovi. Ale k tématu. Když sedím v Shade meho dědy, není tam bezpečno. Dveře jako žiletky, vepředu vás chrání jen prorezlá vana kufru. Crashtest ukazu je to, co z vás nadělá náraz octavie, možná i méně robustnějšího auta. Moc dobře si pamatuju na nehodu, kdy Shade přepůlil Transit. Nikdo v Shade nepřežil, škoda 14 letého kluka. Článek není zaujatý. Říká jen, že když sednete za volant škodovky, je to větší riziko, než když sednete za volant Fordu Mondeo. Mluví věcně a fakticky. A život na silnici? To je boj...

    OdpovědětSmazat
  29. Já si myslim, že si měla automobilka jako továrna zachovat svůj původní předrevoluční ráz. Podle me se do toho nemel nasrat Volkswagen, uznavam, ze mozna prinesl mnoho dobrejch veci,nicmene verim,ze by se k nim skoda dostala tak jako tak.Jak tady nekteri hani nase stare dobre skodovenky,tak v dobach svy slavy plnily funkci dobre a kdo mel skodovku,byl nekdo.Auta nejsou primarne urceny pro bourani,ale pro jizdu.A jeste neco:k tomu \"nehospodárnýmu\" provozu - hadejte, kdo mel v zavodu o nejnizsi spotrebu??? Škoda 120 r.v. cca 1982 - se stavem cca 2,5 ltr./100 km. TDI/SDI hadr...

    OdpovědětSmazat
  30. Už jsem se tu vyjadřoval... Ale chci říct jenom, že nebejt VW, tak by Škoda zkrachovala. Bohužel, je to tak. Nemohla za to. Udělala to z ní vláda. Prostě za to může stát no. Kdyby ste se zabejvali něčim jinym než hledat chyby na škodovkách 742 a 744 apod. ;-) Sbohem. :-)

    OdpovědětSmazat
  31. Víte o tom prd a cpete se do toho, do čeho vám nic neni.

    OdpovědětSmazat