pátek 17. března 2006

Rychle a zběsile smrti vstříc

BMW 318Scénu jak ze seriálu Cobra 11 zažil 25letý Kevin Nicolle se svým BMW 318 (z roku 1998) s automatickou převodovkou když jel po silnici A1, která protíná Británii od severu k jihu. Vše probíhalo jako obvykle, ovšem jen do té chvíle, než při jednom sešlápnutí plynu zůstal pedál zaseknutý u podlahy a auto začalo nebezpečně nabírat rychlost. Řidič jel rychlostí 210 km/h a byl celou dobu v telefonickém kontaktu s policií, která ho ze vzduchu sledovala vrtulníkem a dálnici před ním "čistila" další čtyři auta. Po šestadvacetiminutovém, téměř sto kilometrů dlouhém slalomu mezi ostatními auty převrátil Nicolle auto na střechu na jednom z kruhových objezdů. Řidič vyvázl z nehody bez zranění. Auto je nyní v rukou policejních techniků. Podle předběžných informací je na vině stav osmiletého vozu. Bližší informace si můžete přečíst tady. Já jen přikládám radu na závěr: Pokud se vám něco podobného někdy stane, tak nemá cenu panikařit, ale zkusit vyřadit rychlost, což jde i u automatu při plném plynu (jemu to ale údajně také nefungovalo), dál tu máme brzdu a ruční brzdu (které mu po přehřátí údajně také přestaly fungovat) a nakonec asi nejednodušší a nejspolehlivější způsob, což je vypnutí motoru (údajně se ale řidič bál vypnutí posilovače řízení (který je v té rychlosti stejně k ničemu) a zamčení volantu (což je samozřejmě také hloupost - to by musel prvně vytáhnout klíček ze zapalování)). :o) No, aspoň že vyvázl bez zranění.

8 komentářů:

  1. nepanikařte to taky říkávám svým klientům a beru za to pěkný háky :-))
    univerzální rada, není oboru kde by se nehodila :-) ale jinak s Tebou Miku souhlasím!!

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych nejdříve zkusil podřazovat a pak teprve brzdit.

    OdpovědětVymazat
  3. Měl automatickou převodovku, takže podřazovat s plným plynem nešlo, ale vyřadit (pravděpodobně) ano.

    OdpovědětVymazat
  4. Teď jsem chtěl napsat to samý. Předběhl jsi mě. Ono navíc s tím podřazováním to je dost problematický i u manuálu. To vyřazení je asi nejschůdnější možnost.

    OdpovědětVymazat
  5. to se mi v mijí škůdce stát nemůže...ikdyž ta se převrátit na kruhovym objezdu, tak už žádnej komentář nenapíšu:-/ článek o crash testu mě docela vyděsil....

    OdpovědětVymazat
  6. Nevím, kdo píše takové bláboly ale asi tu není žádní řidič.Stačí prostě otočit klíčkem a motor zdechne, bez ohledu na to jak je co zaseknuto.Nesmíte se tolik dívat na stupidní americké filmy. Robert

    OdpovědětVymazat
  7. Pardon, žádný, nevím, kde se tam vlezlo to \"í\"

    OdpovědětVymazat
  8. No vždyť to tam taky v tom posledním odstavci píšu: \"nejednodušší a nejspolehlivější způsob je vypnutí motoru\" (samozřejmě otočením klíčku). :o)

    OdpovědětVymazat