
Nespokojení fanoušci F1 se rozhodli formou petice sepsat protestní dopis, který zaslali Mezinárodní automobilové federaci (FIA). K dnešnímu dni podepsalo petici přes 130 tisíc lidí ze 77 zemí světa. Seznam všech účastníků petice zabral 7200 stran, které váží celkem 30 kg. Tento balík byl dodán do sídla FIA v Paříži. Jeden z organizátorů petice Marcos Lopez si ale nedělá iluze o tom, že by tímto aktem fanoušci něčeho dosáhli: "Neočekáváme, že by se cokoliv stalo, jenom chceme, aby bylo vidět, že nejsme slepí."
Autoři petice v ní vyjmenovali připomínky k jednání McLarenu a FIA v dvanácti z letošních sedmnácti závodů. Ty ovšem nejsou zaměřené jen na trojici subjektů Alonso - McLaren - FIA, ale také na Lewise Hamiltona, který byl protěžován jak ze strany týmu, tak i FIA. Cílem dopisu je prokázat nerovnocenný přístup k jezdcům McLarenu a nedodržování pravidel F1.
Některé připomínky autorů petice:
- GP Bahrajnu: Lewis Hamilton několikrát po startu závodu změnil jízdní stopu a nebyl potrestán.
- GP Monaka: Hamilton neuposlechl týmový příkaz neútočit na Alonsa a když neuspěl v předjíždění, tak si stěžoval FIA a britským médiím, čímž Alonsa vystavil vyšetřování a velkému tlaku. Tým Hamiltona nijak nepotrestal a nepodpořil Alonsa. Hamilton navíc několikrát přejel bílou čáru při výjezdu z boxů a nebyl potrestán.
- GP Kanady: Zvláštní chování Alonsova vozu.
- GP USA: Závodní strategie ve prospěch Lewise Hamiltona.
- GP Francie: Problémy s převodovkou ve voze Fernanda Alonsa.
- GP Německa: Komisaři neměli Hamiltona vrátit jeřábem na trať.
- GP Maďarska: Alonso dostal v 3. části kvalifikace použité pneumatiky, Hamilton nové. Hamilton neuposlechl tým a zajel do boxů, kdy se mu chtělo. Alonso přesto získal pole position a proto ho šel Hamilton udat FIA, která následně udělila penalizaci pěti míst na roštu, která nemá oporu v pravidlech.
- GP Itálie: Hamilton postavil vůz na startovní rošt šikmo a několikrát po startu změnil směr jízdy. Žádnou penalizaci nedostal.
- GP Belgie: Pokus o sabotáž na voze Fernanda Alonsa. Alonso zjistil, že je něco špatně s jeho zdrojem napájení, při kontrole bylo zjištěno, že chybí horní část olejové nádrže, což by odrovnalo motor během jednoho kola.
- GP Japonska: Nevysvětlitelné Alonsovy problémy s pneumatikami v kvalifikaci. Hamilton dostal kolo navíc (na pálení paliva) a lepší tlak v pneumatikách. Oba jezdci měli v závodě kolize s jinými jezdci, ale byl potrestán jen pilot, který kolidoval s Hamiltonem. Nikdo Alonsa neupozornil na poškození jeho vozu v důsledku kolize a kvůli tomu se vyboural, aniž by na to členové týmu nějak zvlášť reagovali. Hamilton nebyl potrestán za incident za Safety carem.
- GP Číny: Alonso měl znovu problémy v třetí části kvalifikace, i když byl předtím pořád rychlejší než Hamilton. Když byl Alonso na pódiu, jen jeden mechanik McLarenu přišel oslavovat jeho druhé místo. Po závodě Dennis otevřeně řekl, že nezávodili proti Ferrari, ale proti Alonsovi, který je považován za soupeře v týmu.
Zdroj: F1sports.cz
Ono tyhle výtky jsou dost zpochybnitelné... Třeba ta odešlá převodovka! Kterému jezdci F1 nikdy neodešla převodovka? To se zkrátka děje... Je to normální
OdpovědětVymazatAle Alonsovo jednání v Maďarsku, jeho přístup k Ronu Dennisovi, jeho nabubřelé chování: Já jsem tu proto, abych byl jednička? Jasně, že do toho úplně nevidím, ale vystupovat se dá víc sympaticky. O tom nepochybuju, takže podle mě tak trochu pláče na špatném hrobě :-))) Tj. můj názor na celou kauzu....
Tohle jsou pouze domněnky...
OdpovědětVymazata to je dobře. Fakta podrobně neznám, ale na milé vystupování jednoho nebo fair play anglické stáje nic nedám. Češi si na to hodně potrpí a pak se po čase diví. Dnes a denně šoky třeba v politice.
OdpovědětVymazat